Keresés

szerda, március 03, 2010

Marhaság

No nem a gondolat, hanem a levesem.


Délelőtt ahogyan piacon sétáltam, gyönyörű marhaszeletet láttam meg. Eszembe jutott, hogy Cozu múlt héten adott egy gyors és könnyű levesreceptet, így nem volt kétséges, hogy hazasétál velem.De sajnos a többi összetevőjét nem bírtam felidézni....
Nagyon finom levest kaptam végül, még a család is megkóstolta, és Ízlett nekik! Nagy szó, mert óriási kritikusaim.

Marhaleves árpagyönggyel





Hozzávalók:
30 dkg sovány marhahús

1 nagy fej hagyma

5 gerezd fokhagyma

2 szál újhagyma

2 szál sárgarépa

5 db kelbimbó

egy ek olivaolaj

egész bors



alaplé

árpagyöngy/barna rizs

Az olajon megpárolom a felaprított hagymát és újhagymát, a karikázott répát és a kockázott marhahúst. Addig pirítom össze, míg a hús elfehéredik, és ekkor alaplével felöntöm. Beledobok 5 gerezd fokhagymát, 3-4 egész borsot, 2 babérlevelet, sót. A hús puhulásáig főzöm.
Közben egy másik lábasban fél bögre barna rizst megfőzök, és mikor mindkettő kész, összeöntöm.

Mivel nem volt itthon árpagyöngyöm /és totál kiment a fejemből a multiban - erre jó a candida, ráfoghatom, hogy emiatt vagyok feledékeny :)/ ezért én barna rizst használtam. A kelbimbót egy az egyben kihagytam, hasonló okokból.

Ch tartalom kb.:
marhahús: 0 g
hagyma: 8 g
póréhagyma: 6 g
sárgarépa: 8 g
kelbimbó: 6 g
olivaolaj: 0 g
Ápra/rizs : 78,8 g/ 70 g

Összesen: 126,6 g kb. egy tányér: 25 g