Keresés

szerda, március 03, 2010

Kenyeret ide!

Ez a legnagyobb szívfájdalmam, nem megy tőle az érzékeny búcsú. :(


Nem találtam kereskedelmi forgalomban olyan kenyeret, amiben ne lenne élesztő/sütőpor/kovász.

Napokig ettem az abonettet, maceszt és a Lidl-ben kapható kétszersültet, de hiányzott a finom illatos, omlós, tartalmas kenyérszelet. Ugye értitek?

És akkor megszánt Anna, előkeresett nekem két receptet is, ami csupa olyan dolgokat tartalmaz, ami számomra is ehető - házilag is könnyen elkészíthető macera és szaktudás nélkül.


Rozskenyér






Hozzávalók:


450 gr tk rozsliszt


fél kk szódabikarbóna


fél kk borkősav (elhagyható)


5 dkg vaj


2 ek petrezselyem


1/2 citrom leve


2,5 dl tej



Az egészet könnyű tésztává gyúrjuk, én királytorta formában sütöttem ki, de lehet csak lemezen, tetejét bevagdosva cipó formára. 180 fokon kb. 1 órát sütöttem.

Nekem kicsit nehéz lett a tészta, emiatt a külseje ropogósra sült, de ahhoz képest, hogy teljes kiőrlésű lisztből először sütöttem kenyeret, nem is rossz. Ízre isteni, még melegen ettem vajkrémmel belőle vacsorára 3 szeletet. :)

A fénykép este készült kapkodva, nem olyan jó. Ok. Ne szépítsünk elég gáz. :) Az ételfotózás külön tudományág, lehet, hogy nem nekem találták ki....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése