Keresés

csütörtök, március 04, 2010

Szerelmem, Italia!

Rajongok az olaszokért. A mentalitásuk, családközpontúságuk, életszeretetük lenyűgöző. Tetszik az ország, ahogyan finoman körüllengi az utcákat a történelem. Az ételeket a nászutamon szerettem meg igazán, mikor belekóstoltam a hamisítatlan olasz konyha műremekeibe. A pizza tényleg csak ott finom! Este valami oknál fogva kezembe került egy kép a nászútról, így ma Viva Italia!!!

Talján barátaim nem igazán levesesek, de azért néha előrukkolnak egy-egy lélekmelengetővel. Ebből is talán a legismertebb a Minestrone.

Minestrone


Hozzávalók:

1 szál fehérrépa

2 szál póréhagyma
1 zellerszár

2 szál sárgarépa

5 dkg vajbab

2 paradicsom

1-2 ek paradicsompüré
1 gerezd fokhagyma
1.5 liter alaplé

egy marok (tönköly) spagetti összetörve

vaj

bors

mozzarella vagy svájci ementáli reszelve

A zöldségeket megtisztítom, apróra vágom, a vajat felhevítem, rádobom a megpucolt zöldséget, és kb 5 percet összepárolom. Hozzáadom a vajbabot, a paradicsomot, ráöntöm a paradicsompürét, belezúzom a fokhagymát. Felöntöm alaplével,fűszerezem és készre főzöm.
5 perccel azelőtt, hogy lezárnám a gázt, az apróra tört spagettit belefőzöm. (Hm... nem volt nekem való spagetti, ezért pennét főztem bele. Élvezeti értékét nem rontotta, de spagettivel jobb.)

Tálaláskor egy karika mozzarellát teszek a tányérra, és rámerem a tűzforró levest.
Ch tartalom:
fehérrépa: 5,9 g
sárgarépa: 8 g
póréhagyma: 6 g
zellerszár: 5 g
vajbab: 6.8
paradicsom: 4 g
paradicsompüré :20 g
fokhagyma: 26,3 g
vaj: 0,5
Összesen: kb. 66,2 g, egy adag: kb. 13 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése