Keresés

csütörtök, március 04, 2010

Vásárlás


Komoly gond a vásárlás. Míg eddig minden hozzávalót beledobáltam a kosaramba, addig most kétszer olyan hosszú időt töltök a bótba' mint eddig. Mindennek megnézem a cimkéjét, elolvasom az összetevőket, és rendszerint teszem is vissza, ahonnan elvettem, mert "nem nekem való"...



A Tescoban kapható Tönköly tészta, van belőle cérnácska, nagykocka és szélemetélt. Legutóbb 500 gr 209 ft volt, majnem olcsóbb, mint a sima. Nagyon finom, nekem bevált. Alig van ízbeli eltérés.




A Sparban van egy termékcsalád, a free from, ami rizs és kukoricalisztből készül, ezeket lehet fogyasztani, de bazi drága. 900 ft körül van fél kg tészta. Huh...! Viszont sokkal nagyobb a választék. Ellenben a Maceszt (Pászka) ott vettem, egész jó ára volt.


A rizsből szintén a Tescosat veszem, mert sokkal olcsóbb, mint a többi helyen.



Az abonettet a LIDL-ben vásárolom meg, 100 ft-al a Spar; és majdnem ugyanennyivel a Tesco alatt volt legutóbb.


Szintén LIDL az a ropogós rozskenyér, amit legutóbb vásároltam, olyan mint a WASA, csak sokkal sokkal kedvezőbb áron kínálják.

Zöldséget a piacon szerzek be, lehetőség szerint idős néni/bácsi által árult terméket. A burgonyát és karalábét anyósomtól kapom, az almát szintén, a fagyasztott zöldségek zöme pedig anyuék kertjéből való. Így gyakorlatilag csak a friss árura szoktam költeni, azokat pedig alaposan lemosom, két vízben, hogy minden permeszer és gomba lekerüljön. Kicsit macerás, de legalább nem egyenként dolgozom vele, hanem egybe megoldom vásárlás után.
A tojást általában a férjem (Továbbiakban nevezzük őt egyszerűen csak R. nek) vidéki nagymamája adja, sokszor csirke-kakas-galambhús kíséretében. Garantáltan jól és szabadon tartott állatok.
A nyúlhúst anyuék szomszédjától veszem, de mind a galamb, mind a nyúl ritka vendég a konyhámban.
Most még nagyjából ennyi, majd pár hét múlva újra beszámolok a fejleményekről, addigra sokkal okosabb leszek /de ha nem, majd annak tettetem magam. :)/

1 megjegyzés:

  1. Viki :)
    abonett szerű extrudált van a DMben valami más néven és nagyságrendekkel olcsóbb, mint az abonett.
    (meg is lepődtem minap, hogy mennyire elszállt az ára)

    VálaszTörlés