Keresés

kedd, március 09, 2010

Nem tökölök

Ma egy könnyű tökfőzelékkel leptem meg a családfőt, akinek egyik kedvenc főétele...

Én megmondom őszintén nem rajongtam érte. Megcsináltam, de még csak meg sem kóstoltam.


Történt egyszer kismamaként, hogy a sarki zöldségesnél egy nagy zacskó frissen gyalult tökkel futottam össze. Úgy gondoltam, a kis adag pont nekem lett előkészítve.


Mikor elkészült, annyira incsiklandó volt, hogy belekóstoltam. Csak a biztonság kedvéért, hogy nem ízetlen-e. Nem éreztem egészen biztosan, így még egy kanál követte. Aztán még sok... Mire hazajött a ház ura, vajmi kevés maradt a lábas alján. :) Azóta megeszem. Mire képesek a terhességi hormonok!



Tökfőzelék fasírozottal

Hozzávalók:

fél kiló gyalult tök

egy csokor kapor

egy vöröshagyma

borsónyi olivaolaj

só, bors, pirospaprika

egy kanál tk liszt

egy pohár élőflórás kefír

egy burgonya


A hagymát apróra összevágom, kevés olajon megdinsztelem, egy kevés paprikát szórok rá, felöntöm vízzel, majd belerakom a tököt is. Sózom, borsozom, lefedem. Beleszelek apróra vágott krumplit, és hagyom puhára főni. Amikor kész, behabarom a kefírrel.


Húspogácsa:

Hozzávalók:

fél kg pulyka darálthús

egy vöröshagyma

egy tk zsemle


bors

paprika

2 gerezd fokhagyma
A hagymát ledinsztelem, a többi hozzávalóval együtt összegyúrom, és hagyom fél napot pihenni.

Olajozott teflonon, sütőben sütöm ki. Prézli gyanánt vettem két tk zsemlét, apróra összevágtam, forró serpenyőben megpirítottam (a hő elöli az élesztőgombát), ledaráltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése